Hundskatt

I dag har hundskatten kommit och jag fick pengar som jag skulle betala den med. Nu har det varit en rätt kostsam veckan och jag har liksom inte kvar alla pengar.
Jag visste att dom aldrig har med sig företagskortet till utlandet så jag tänkte att jag kunde låna lite pengar som jag sen betalar tillbaka när jag får mitt valpbidrag.
Sagt som gjord så sprang jag ner till bakomaten och stoppade in kortet, kod och belopp, få se nu, oj det blev 1000 kr istället för 100 kr.
Jag försökte stoppa tillbaka 900 kr men det gick inte.
Ja, inte mitt fel att inte banken vill ha tillbaka pengarna.
Nu har jag pengar till både hundskatten och min piercing som jag ville göra.







Kommentarer
Postat av: Anonym

Hundskatten tog bort på 90 talet i de flesta kommuner. Det finns ingen kommun som har kvar det.

2011-08-30 @ 14:30:15
Postat av: Ernst the man

Hundskatten har dom infört igen för hundar under 3 kilo.

2011-08-30 @ 20:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0