Buss hem idag.

Igår rymde jag igen så därför har jag fått utegångsförbud i två dagar. Måste även gå i koppel. Man skulle ju egentligen anmäla de som bestämt detta för koppleri.
Jag vill ju springa lös och hoppa runt och jaga flugor utan någon som hela tiden drar i mig.
Hur som helst så tog jag bussen hem i dag. Stod och väntade och det kom en massa bussar innan det var dax för mig att kliva på nummer 42. Halv till Palmviken sa jag.
Chauffören tittade på mig och sa: Men är det inte Ernst Andersson, jo nickade jag.
Du får åka gratis om du skriver på Bloggen att du tycker att busschaufförerna i Sundsvall är trevliga sa han. Ok, sa jag och sprang och satte mig.
Nu när jag tänker efter så brukar dom ju vara så jävla griniga.
Jag minns en gång då chauffören skrek: om do är hond och ska åka boss så måste do olla dig logn va! Fattar doooo!
En annan gång slänge en busschaufför ut en gammal tant för hon inte hade några pengar på kortet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0