Svampförgiftad

Så här i svamptider så måste man ju bara ut och ta hand om skogens svampar.
Först hittade jag rätt mycket kantareller och sen såg jag en svamp som var röd och med vita prickar.
Jag har ju hört att en del svampar är giftiga så därför kollade jag i Bert Karlssons svampbok.
Jag slog upp den och hittade till slut denna, flugsvamp stod det.
Mums tänkte jag som älskar flugor.
Väl hemma så blandade jag ner den i mitt foder och det var riktigt gott.
Efter ett tag så började jag må illa, kräktes och skakade i hela kroppen.
Ringde då sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle avakta två dagar och blev jag inte bättre så skulle jag beställa tid hos vetrinären.
Herregud, ska jag må så här i två dagar?
Jag ringde då min privata kontakt inom sjukvården som är Pernilla Svan och när hon fick höra hur det låg till så sa hon: jag skickar Glenn med ambulansen.
Han kom och stoppade ner fingrarna i hansen på mig, Glenn är jättehårdhänt och jag var livrädd att jag skulle få en spruta också.
Jag fick sen magpumpas och vara kvar över natten.




Kommentarer
Postat av: Elvira

Stackars dej!!! Jag ville skicka en hälsning ,trots att jag är katt. Vi är väl ungefär lika stora. Hatar du katter?? jag är lite reserverad mot hundar, men jag måste erkänna att jag är lite kär i dej.

Matte, som sitter med mej nu, har precis haft ett gallstensanfall.(Kommer stenarna jättefort tror du? Anfall låter så farligt.)

Det gjorde i alla fall ont i mamsens mage, men hon stoppade en tablett i rumpan o blev bra direkt. Kan dom inte göra det med dej också. Verkar ju lugnare är att flänga till sjukhuset. Sen tycker jag att det tyder på dåligt omdöme av dina paranteser att köpa en bok av Bert K. Läs inte mer i den!!

Gå försiktigt fram i skogen.Puss o kram.

2011-08-31 @ 17:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0